zaterdag 11 november 2017

Is soepmaken tijdrovend?

Niet met mijn nieuw hebbedingetje!

Nu de winterse periode weer is aangebroken, staat bij ons vaker een heerlijk soepje op het menu. Naast een traditioneel soepje kook ik natuurlijk ook nog vlees of vis , groenten en pasta of een aardappeltje. En als ik een goeie dag heb komt er zelfs een nagerechtje op tafel. Maar alles hangt af van de tijd die ik heb (of eraan wil spenderen). Nu onze jongste ook in het middelbaar zit durft tijd wel eens de spelbreker zijn. Maar daar heb ik nu een oplossing voor! Want plots stond daar... de SoupMaker! Wat een ontdekking! De soepmaker is een handig ding,  iets wat natuurlijk weer wat plaats inneemt in die kast waar al zoveel keukenhulpjes in verstopt staan. Maar dit, nee, dit is een helpertje dat een vast plaatsje krijgt op het kookeiland. Het is een handig toestel waar je al de ingrediënten ingooit tot aan het onderste streepje. Dan vul je de pot tot aan het bovenste streepje met water (een klein kind zou het kunnen doen), doe er bouillonblokjes bij,  je plaatst het bovenstuk erop, drukt op een knopje en exact 18 minuten later is je soep klaar, fijn gemixd en al! Je hebt er geen omkijken naar! En eerlijk, je krijgt een pure soep want deze heeft geen uren op het vuur staan pruttelen. Maar ik hoor jullie al denken: ja maar, een soepje maken gewoon in een pot op het vuur is toch ook niet zo'n groot werk! Inderdaad, maar hier heb je geen omkijken naar, je hebt weinig afwas en het is precies perfect voor 4 personen; je hebt geen kleine 'kletskes' over en zo maak je elke dag een vers nieuw soepje! Ik ben alvast overtuigd.... nu jullie nog? 

Soupmaker Philips Viva HR2203/80 (prijs varieert van €65 tot €100)

Enkele simpele receptjes waarmee je in een handomdraai een heerlijk soepje op tafel tovert:

een halve ui, komkommer tot aan het streepje, bouillon, water = een fris komkommersoepje

een halve ui, +/- 3 tomaten, bouillon, water = een puur tomatensoepje

een halve ui, 1 broccoli, bouillon, water = een diepgroen broccolisoepje

en als laatste, mijn favoriet! 

een halve ui, 2 handvol butternutpompoen, chilipoeder, bouillon, versgeperst sinaasappelsap, water = een heerlijk winters pompoensoepje

Kijk gerust naar onderstaand filmpje om te zien hoe snel deze SoupMaker écht werkt! Veel plezier!







Met dank aan mijn Willemje voor het maken van het filmpje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat vind je van dit blog item?