maandag 27 november 2017

Winters wijnhuisje voor een koud vogeltje


Wat doet een mens beter op een druilerige, koude zondagavond dan... knutselen!

Nu de avonden guur en donker worden, zet je de verwarming een graadje hoger, kruip je onder een warm dekentje en zorg je dat buiten de vogeltjes er ook warmpjes bij kunnen zitten!

Gelukkig hou ik veel bij. Zeer veel zelfs! Zo spaar ik al jaren wijnkurken. En het mag gezegd, we hebben al wat wijn binnen gekapt! Twee vliegen in 1 klap: ik geraak eindelijk van die honderden kurken af en ik maak er iets nuttig en leuks van...

Het is eigenlijk heel simpel. Al wat je nodig hebt zijn veel kurken en een lijmpistool!
Je begint eerst met een idee.... Heb je dat in je hoofd dan leg je alles uit en zie je of je zeker voldoende kurken hebt.



Begin eerst met de voorkant. Vergeet zeker geen gaatje te laten, anders heeft je huisje weinig nut! Maak dan de achterkant en de twee zijkanten. Dan komt het moeilijke gedeelte. Want ik wil mijn huisje tegen een muur kunnen hangen dus moet het dakje achteraan niet te lang worden. Met wat snij-en paswerk kan je dan de zijkantjes opvullen, een bodemplaatje erin en klaar is je huisje!



Let wel op met je lijmpistool! In mijn hevigheid heb ik op het einde geen lijm op de kurk gespoten, maar de gloeiend hete lijm kwam rechtstreeks op mijn vinger terecht. Pijnlijke zaak, vooral omdat je snel even de lijm eraf trekt en dan ziet dat je de brandblaar meehebt! Niets wat een goed laagje Flamazine niet oplost, toch!

Ik ben alvast zeer tevreden met mijn vogelhuisje. En nu maar wachten op goeie huurders!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat vind je van dit blog item?